tisdag 11 november 2014

Innan jag somnar



 
Författare: SJ Watson
Orginaltitel: Before I go to sleep
Översättning: Björn Ekdahl
Förlag: Bazar Förlag
Utgiven: 2011/2013
Antal sidor: 346
 
  Föreställ dig att du förlorar minnet varje kväll när du går och lägger dig och att du vaknar upp nästa dag utan att minnas gårdagen eller något som hänt innan dess.

Du minns inte vad du heter, vem du är eller människorna omkring dig. Du minns inte vem mannen är som du vaknar upp bredvid varje morgon. Främlingen säger att han är din man. Talar han sanning? Och kan du lita på honom?

Välkommen till Christines värld.
 
Det här var en bok som fick följa med mig redan första gången jag såg den i affären eftersom det skrivits mycket positivt om den.
När jag väl öppnade boken kunde jag inte stänga den, fick övertala mig själv att jag faktiskt måste sova om jag ska orka upp på morgonen.
Efter några sidor så tappar jag lite av intresset eftersom det inte händer speciellt mycket men sen kommer det några sidor som gör att man nästan måste fortsätta läsa den. När jag närmar mig slutet så kan jag nästan gissa mig till hur det ska sluta, men man kan ju inte lägga ifrån sig boken när den snart är slut.
 
Periodvis riktigt spännande bok, egentligen perfekt att ha med sig i sängen eftersom den är rätt lättläst även om den är välskriven, men jag hade nog förväntat mig mycket mer när jag började läsa den.
 
♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar